Sección Bilingüe

A brief history of the Bilingual Section: English-Spanish

The bilingüal section was created in 2006-7 with a group of 25 students. The majority of them came from a school which did not have a bilingual program, so it was their first experience in learning school subjects in a language that was not their mother tongue.

Despite the challenges, they finished their secondary studies successfully. Since then, the program has grown year after year with one or two groups per level.

The teachers of the bilingual section are very proud of the work accomplished over the years, of the students and of the support received from the families. We hope to keep on improving and working on this amazing challenge that is content and language integrated learning.

Breve reseña de la Sección Bilingüe: inglés-español.

La sección bilingüe nació en el curso 2006-7 con un grupo de 25 alumnos. La gran mayoría no venía de un colegio de primaria con programa bilingüe, por lo que era su primera experiencia en el aprendizaje de asignaturas a través de un lenguaje que no era su lengua materna.

A pesar de los retos, terminaron la secundaria con éxito. Desde entonces, el programa ha crecido año tras año con uno o dos grupos por nivel.

Los profesores de la sección bilingüe nos sentimos orgullosos del camino recorrido a lo largo de todos estos años, del trabajo realizado por los alumnos y del gran apoyo recibido por parte de las familias. Esperamos seguir avanzando con ilusión en este apasionante reto que supone la enseñanza de contenidos y de inglés a un mismo tiempo.

Subjects taught in English

Arts & Crafts